تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

قدرت الله ایزدی کیست؟ | همه چیز درباره بازیگر نقش ماندگار رشید که در جوکر ۲ درخشید

قدرت الله ایزدی، بازیگر اهل اصفهان، به خاطر ایفای نقش ماندگار رشید شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیوگرافی و زندگی نامه قدرت الله ایزدی بپردازیم.

قدرت الله ایزدی کیست؟

رویداد۲۴| قدرت الله ایزدی، که به نام رشید شناخته می‌شود، یک کمدین و بازیگر برجسته ایرانی است که در سال ۱۳۳۵ در شهر گزبرخوار، از توابع شهرستان برخوار و میمه، به دنیا آمد. او در خانواده‌ای پرجمعیت بزرگ شد؛ پدرش در سنگبری فعالیت داشت و قدرت الله و برادرانش نیز در این حرفه با او همکاری می‌کردند. وی فرزند دوم خانواده است و دارای ۳ برادر و ۲ خواهر می‌باشد. جالب است که هیچ یک از خواهر و برادران او به حوزه هنر نپرداخته‌اند و تنها اوست که در این زمینه فعالیت دارد.

بهترین دوست قدرت الله ایزدی همسرش است و او بهترین یادگاری از دوران بازیگری‌اش را به سریال "کارآگاه رشید" نسبت می‌دهد. دلیل این انتخاب این است که در این سریال با پسرش کمال همبازی شده است.

همسر و فرزندان قدرت الله ایزدی

قدرت الله ایزدی کیست؟

قدرت الله ایزدی در سال ۱۳۸۵ با همسرش که نسبت دور فامیلی نیز با هم داشتند، ازدواج کرد. ثمره این ازدواج شامل دو پسر و دو دختر است. پسران او، کمال و علیرضا، به دنبال پدرشان رفته و در عرصه بازیگری فعالیت می‌کنند.

کمال، نخستین فرزند قدرت الله ایزدی، در سریال "کارآگاه رشید" به ایفای نقش یک راننده تاکسی پرداخته است. او علاوه بر این سریال، در بسیاری از تئاتر‌ها و دیگر مجموعه‌ها نیز در کنار پدرش فعالیت می‌کند. برای کمال، این همکاری یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود، چرا که ایزدی به عنوان الگویی مناسب در زندگی و عرصه بازیگری برای او به شمار می‌آید و بازی در کنار او تجربه‌ای ارزشمند و بی‌نظیر است.

کمال، علاوه بر علاقه به هنر بازیگری، به موسیقی نیز توجه دارد و در این حوزه فعالیت می‌کند. او که پسر بزرگ قدرت الله ایزدی است، ازدواج کرده و متاهل است. به نظر می‌رسد همسرش نسبت دوری با پدرش دارد.

علیرضا، دومین پسر قدرت الله ایزدی، در سریال "کارآگاه رشید" نقش پسر حبیبی را ایفا کرده است. او در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کند و با کار مونتاژ آشنایی دارد. علیرضا به تدوین و ویرایش فیلم‌ها علاقه‌مند است و در آینده قصد دارد به عنوان تدوین‌گر در صنعت سینما فعالیت کند.

کتایون، نخستین دختر قدرت الله ایزدی، متاهل و دارای یک پسر است. او تمایل دارد که در سایه شهرت نباشد تا بتواند به آرامی زندگی کند. کتایون، که فرزند دوم خانواده است، در سال ۱۳۶۱ به دنیا آمده است

سارا، دختر دوم ایزدی، نیز علاقه‌ای به شهرت ندارد. او به رشته گرافیک علاقه‌مند است و در زمینه هنر و طراحی مشغول به فعالیت می‌باشد.

تحصیلات قدرت الله ایزدی

قدرت الله ایزدی کیست؟

او تا مقطع دیپلم تحصیلات خود را در رشته ادبیات ادامه داد و سپس در سال ۱۳۵۸ وارد حوزه آموزش و پرورش شد. به دلیل هزینه‌های زندگی و نیاز به کار، بخشی از تحصیلاتش را به صورت شبانه گذراند.

ورود قدرت الله ایزدی به عرصه بازیگری

قدرت الله ایزدی کیست؟

قدرت الله ایزدی در مورد شروع و ورودش به دنیای بازیگری اینطور گفت: «یک روز از کنار پل خواجو با دوچرخه می‌رفتم که دیدم گروهی مشغول فیلمبرداری هستند. من هم که عاشق بازیگری بودم، ایستادم و نگاه کردم. آقایی آمد و گفت چند نفر برای سیاهی لشکر می‌خواهم. من هم رفتم و در صف کنار یک کیوسک تلفن عمومی ایستادم. دیالوگ نداشتیم. یکی از بازیگر‌های فیلم در اول صف باید به کسی که داخل کیوسک بود غر می‌زد، ولی، چون هی پته پته می‌کرد و هول شده بود کارگردان عصبانی شد و گفت کسی می‌تواند این نقش را بازی کند؟ من هم پریدم جلو و اعلام آمادگی کردم. کارگردان هم بعد از تست گرفتن قبول کرد. من ایستادم و فی البداهه از خودم دیالوگ گفتم. با صدای آلن دلون صحبت کردم که کارگردان کات داد و آمد طرف من. من ترسیده بودم و پیش خودم گفتم الان سرم داد می‌زند که دیدم خیلی آرام گفت پسر کارت خوب بود. فردا ساعت ۸ صبح بیا صدا و سیما. فردا تا رفتم دیدم نقش یک پیرمرد در یک کار طنز به نام مشاعره برای من گذاشتند و از همانجا فعالیت من آغاز شد».

خلق شخصیت رشید و ارتباط مردم با آن

قدرت الله ایزدی کیست؟

شخصیت رشید در سریال "خواستگاری" در سال ۱۳۷۰ شکل گرفت. بازیگر این نقش درباره جزئیات آن گفت:

"به دلیل قد کوتاه‌ام، نیاز به نامی داشتم که با آن تضاد داشته باشد، به همین خاطر نام رشید را انتخاب کردم و شخصیت رشید از اینجا شکل گرفت. به نظر من، مهم‌ترین افرادی که در پرورش این شخصیت تأثیرگذار بودند، خود مردم بودند. شاید شما هم شنیده‌اید که مردم علاقه بیشتری به شخصیت‌هایی دارند که از میان خودشان برآمده باشند. به عقیده‌ام، مردمی بودن شخصیت رشید باعث شد که مردم او را بشناسند، درکش کنند و بپذیرند. "

درخشش قدرت الله ایزدی در جوکر ۲

قدرت الله ایزدی کیست؟

سریال "جوکر ۲" به کارگردانی احسان علیخانی در حال پخش است و هر چهارشنبه ساعت ۸ صبح از فیلیمو روی آنتن می‌رود. پخش این سریال از ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده است.

فصل دوم این سریال، یکی از قوی‌ترین فصل‌ها، با حضور حمید لولایی، قدرت الله ایزدی (رشید) و علی صادقی، در فضای مجازی توجه زیادی را جلب کرده و بازخورد‌های بسیار مثبتی دریافت کرده است.
یکی از ویژگی‌های بارز این فصل، حضور درخشان قدرت الله ایزدی (رشید) است که با انرژی بی‌پایان خود تلاش می‌کند سایر شرکت‌کنندگان را بخنداند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما